Waar gebeurd... ergens in een congrescentrum in Europa

De IT-afdeling van een grote internationale onderneming bestelde bij mij een animatiefilm. Het onderwerp: hun toekomstvisie en strategie. Op een dag belde de klant op: hij wilde een Engelse vertaling van de film, om te vertonen op een internationaal congres.

Op dat congres gebeurde iets interessants. Alle sprekers vertelden over hun diverse strategieën. Onze klant vertoonde het filmpje, ongeveer 8 minuten. Na afloop kwam er iemand naar hem toe en vroeg: 'Zeg, wat heeft dat filmpje van jullie eigenlijk gekost?'

Onze klant noemde een alleszins overzichtelijk bedrag.

Er volgde een lange serie verwensingen.

'Weet je dat wij al twee jaar aan het communiceren zijn over wat dat filmpje van jou in 8 minuten duidelijk maakt?
Dat  we er inmiddels anderhalf miljoen euro tegenaan hebben gegooid...
EN NOG SNAPPEN DE MENSEN HET NIET!'
 
Onze klant ging blij naar huis.


Ik heb een paar testvragen bedacht die duidelijk maken of een animatiefilm draagvlak kan genereren voor een bepaald project. De film die op bovengenoemd congres werd vertoond scoorde 100% op die test.
Je kunt hier voor je eigen project deze test doen.
 
Wil je meer weten over hoe en met wie deze films gemaakt worden? Kijk dan op de website van de mensen met wie ik ze maak.  
 
En als je vervolgens meer wilt weten over de mogelijkheden, bel of mail dan gerust. Ik hoor graag van je.